mandag 26. mai 2014

Noen kommer.... noen går...

Triste beskjed en søndag morgen (opprinnelig publisert 22.07.2013)

I går morges fikk jeg en trist telefonbeskjed. Du min kjære tante har gått bort. Du pappas storesøster er ikke lenger blant oss, men har blitt en engel som sitter der oppe i himmelen og ser ned på oss alle.

Du var en stjerne blant oss når du levde, og du kommer til å være den blankeste stjernen på nattehimmelen.



Du var alltid en man kunne ringe til for å slå av en prat, hvis du ikke var på farten da, noe du var til stadighet. Sang og musikk var noe som stod ditt hjerte nær. Familien betydde mye for deg og du likte å samle folk rundt deg. Du hadde mange venner. Du vil bli savnet av mange.

Jeg har ingen andre som  har viste så stor interesse for min slektsforskning som du har gjort. Du ville vite alt jeg fant ut, og du syntes det var like morsomt som meg hver gang jeg hadde noe nytt å fortelle om slekta.

Døra di var alltid åpen, du var sosial og inkluderende. Du hadde dine bestemte meninger, men latteren var aldri langt unna.

Du var mor til 4, bestemor 14 og oldemor til 5. Ditt "nyeste" oldebarn kom til verden 15. juni i år, du rakk å få hilse på henne. Du har 2 oldebarn til som ventes nå i løpet av de førstkommende dagene. Vær trygg på at alle disse nye tilskuddene til familien vil lære deg å kjenne gjennom de som er igjen


Jeg vil for alltid holde deg i mitt hjerte. Du vil aldri bli glemt. Jeg er så utrolig glad i deg tante, og savnet er stort.

Hvil i fred kjære tante

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar